Оценочные материалы для промежуточного контроля обучающихся | ПЕРСИДСКАЯ ЛЮДМИЛА. Работа №207350
Автор: ПЕРСИДСКАЯ ЛЮДМИЛА
Оценочные материалы для промежуточного контроля обучающихся
Система оценки достижения планируемых результатов освоения программы по предмету
«Английский язык» представляет собой один из инструментов реализации Требований стандартов к результатам освоения основной образовательной программы основного общего образования и выступает как неотъемлемая часть обеспечения качества образования.
Результаты промежуточного контроля по учебному предмету «Английский язык» представляют собой систему личностно-ориентированных целей образования. Они представлены в традиционной структуре предмета и ориентируют учителя как в ожидаемых учебных достижениях и объеме изучаемого учебного материала по отдельным разделам курса, так и в способах и особенностях организации образовательного процесса в основной школе.
Объектом оценки предметных результатов является: способность обучающихся решать учебно- познавательные и учебно-практические задачи.
Оценочные материалы для промежуточного контроля обучающихся.
Система оценки достижения планируемых результатов освоения программы по предмету
«Английский язык» представляет собой один из инструментов реализации Требований стандартов к результатам освоения основной образовательной программы основного общего образования и выступает как неотъемлемая часть обеспечения качества образования.
Результаты промежуточного контроля по учебному предмету «Английский язык» представляют собой систему личностно-ориентированных целей образования. Они представлены в традиционной структуре предмета и ориентируют учителя как в ожидаемых учебных достижениях и объеме изучаемого учебного материала по отдельным разделам курса, так и в способах и особенностях организации образовательного процесса в основной школе.
Объектом оценки предметных результатов является: способность обучающихся решать учебно- познавательные и учебно-практические задачи.
В систему оценки предметных результатов входят:
Опорные знания,
включающие в себя: ключевые понятия, правил, факты, методы, понятийный аппарат.
Предметные действия:
использование знаково-символических сре
дств в р
амках преобразования, представления и интерпретации информации и логических действий (сравнение, группировка и классификация объектов, действия анализа, синтеза и обобщения, установление причинно-следственных связей и
анализ).
Оценивание призвано стимулировать учение посредством:
оценки исходного знания
ребенка, того опыта, который он/она привнес в выполнение задания или в изучение
темы,
учета
индивидуальных потребностей
в учебном
процессе,
побуждения детей размышлять о своем учении
, об оценке их собственных работ и процесса их выполнения.
Цель оценки предметных результатов - оценивание, как достигаемых образовательных результатов, так и процесса их формирования, а также оценивание осознанности каждым обучающимся особенностей развития своего собственного процесса обучения.
Система оценивания строится на основе следующих принципов:
Оценивание является постоянным процессом
. В зависимости от этапа обучения используется диагностическое (стартовое, текущее) и
срезовое
(тематическое, промежуточное, рубежное, итоговое)
оценивание.
Оценивание может быть только
критериальным
. Основными критериями оценивания выступают ожидаемые результаты, соответствующие учебным
целям.
Критерии оценивания работ учащихся по предмету «Английский язык» 1.Критерии оценивания письменных работ
За письменные работы (контрольные работы, тестовые работы, словарные диктанты) оценка вычисляется исходя из процента правильных ответов:
Виды работ
Оценка «3»
Оценка «4»
Оценка «5»
Контрольные работы
От 50% до 69%
От 70% до 90%
От 91% до 100%
тестовые работы,
словарные диктанты
От 60% до 74%
От 75% до 94%
От 95% до 100%
Административная контрольная работа по английскому языку за I полугодие 201…-20… уч.года
учени
5 класса
Variant-I
Underline
the
correct
item
.
Amy
has
got
a
new
bikes
/
bike
.
Jim
has
got
brown
glove
/
gloves
.
Tim has got a
pair
of trainer/
trainers.
She has got a guitars/
guitar.
We
have got red
watches/watch.
Underline
the
correct
item
I has/have got a
skateboard.
They has/have got pens and pencils.
Natasha have/has got a cap and
gloves.
We
has/have got
basketballs.
Peter has/have got special
powers.
Chose
the
correct
item
This
is
…
orange
.
an
b)
a
Bill
… 14
years
old
.
a) are b)is
John … new to the
school.
‘m
b)
‘s
The … are
in
the pencil
case.
a) ruler b) rulers
Tim and Wendy …
in
the same Science
class.
a) are b) is
Fill
in
the necessary
word.
Room class name Science pen
new pencil Tuesdays subject years
My
is
Sue
.
What’s
your
favourite
?
History
is
on
Mondays
.
My PE class
is
on
and
Thursdays.
David
is
to the
school.
The
case
is
blue
.
Bob
is
18
old
.
Is the Art
lesson
in
C?
The
is
on the
desk.
The
class
is in
Room
A.
Underline
the
correct
item
It’s
an
/ a
eraser
.
John
am
/ is
not new to the
school.
This is
an
/ a
atlas.
Mark
am
/ is
my best
friend.
It’s
an
/ a
notebook
.
Fiona
is /
are
in
Class 2
C.
This is
an
/ a
ruler.
Bill and Tim
is
/ are
in
the same
class.
You
are /
am
in
Grade
6.
I
are
/ am
in
secondary
school.
Fill
in
the letter and translate the school
subjects:
1. ……rt -……………………………………..
2. L….terat…re-……………………………
3. ….istory,……………………………….
4. R….ssian lang…age-……………………………………….
5. Dr…ma-……………………………….
7.Make the plurals
A lemon - a house- a child - a kite- a bus - a class- a foot - a glass-
a tooth- a chair- 8.Underline the correct word
1. She is the daughter of my mother. She is my…
a) aunt c) grandmother b) sister d) cousin
2. He is the father of my father. He is my…
a) grandfather c) uncle b) grandson d) cousin
3. He is the father of my brother. He is my…
a) uncle c) father b) son d) grandfather
4. She is the mother of my mother. She is my…
a) aunt c) daughter b) niece d) grandmother
Match the words and their
translation:
Climb Read Run Sing Sleep Look
Считать
Взбираться
Петь
Читать
Бегать
Спать
Смотреть
Match the words and their
translation:
Carpet
Sink
Painting
Table
Wardrobe
Mirror
Зеркало
Ковёр
Раковин
а(
в
кухне)
Картина
Стол
Сто
л(
письменный)
Шифоньер
Административная контрольная работа по английскому языку за I полугодие 201…-201… уч.года
учени 8 класса
1. Choose the correct form (with or without «the»):
Bahamas / The Bahamas are a group of islands in Atlantic Ocean / the Atlantic
Ocean.
I started on Black Sea / the Black Sea,
then
went round Bulgaria / the Bulgaria, Greece / the Greece, Italy / the Italy, France / the France and many other
countries.
The capital
of
USA / the USA
is
Washington / the Washington, though
some
people think
it is
New York / the New
York.
Tokyo / The Tokyo
is
the largest city
in
the
world.
2. Complete the sentences, using Conditional II and III.
If
you
(do) your morning exercises every day, your health would
be
much
better.
If
I
(be) you, I
would
agree to
go
to the
museum.
If
they
(not go) to Moscow
last
year,
they wouldn't have heard that
famous
musician.
I
(write) the composition
long
ago
if
you had not disturbed
me.
If you really loved
music,
you
(go) to the
Philarmonic
much more
often.
If
she
hadn't
sent
this letter yesterday,
my
brother
(be)
at home
now.
If
you
(ring
up) earlier,
she
would
be
here
now.
3 Complete the sentences using the right word:
Environmental protection
is
an
problem.
easy
b)
important
c)
pleasant
Factories pour a
lot
of
into
air
and
water.
shortage
b)
waste
c)
pollution
What
caused
the
of
wildlife?
destruction
b)
poison
c)
population
Many rivers and
lakes
are
.
poisoned
b)
filled
c)
used
Many
scientists
try
ecology
problems.
to
solve
b)
to
know
c) to
protect
4. Complete each sentence with one of the words or phrases
below
environment pollution packaging environmental dangerous save protect litter
This
notice can
be
seen at the zoo or
at
the
circus
to
people from
danger.
He wants to become an ecologist himself
to
research and protect the ……………………….
…
.
Recently, however, our beach has become more
polluted
with
left
by tourists
and
locals.
Your family can begin
trying to
the Earth right
now.
If you
go
the seaside, you'll
see
the
around
you.
If people hadn't invented different machines and developed
industry,
the
problems
wouldn't have appeared.
Why
is
litter so
in
the
countryside?
When you buy packed goods,
don't
drop the …………………………..
…
.
Match the words (and phrases) which have opposite
meanings.
Prohibit
protect
be
in
danger
throw
drop
litter
damage
clear
rubbish
away
be
out
of
danger
allow
catch
1
2
3
4
5
Use the word
in
capitals to form a word that
fits
suitably
in
the bank
space.
POLLUTE
…………………………….... is one of the most serious and crucial world's problems of our day.
PROTECT
The young woman didn't know where to look for……………………………………. .
ENVIRONMENT
Some of the first organizations in the world started in Britain.
DANGER
It was a very journey.
USE
When the young people first came to Ireland, they weren't to cold weather.
PROHIBIT
Smoking is strictly in the office.
7 Поставь глаголы в Present Perfect и выбери нужное слово (SINCE/FOR).
She
(live) here (since/for) many
years.
Miss
Hill
(teach)
in
this school (since/for)
1998.
He
(work)
in
the factory (since/for)
he
left
school.
I
(play)
tennis (since/for)
morning.
We
(study) English (since/for)
five
years.
Put the verbs into the correct form (past perfect
simple).
The storm destroyed the sandcastle
that
we
(build
)
.
He
(not / be) to Cape Town before
1997.
When she went out to
play,
she
(do / already) her
homework.
My brother ate all
of
the cake that
our
mum
(make)
Match natural disasters with the
definitions.
Earthquake
Cyclone Avalanche Hurricane
-a violent windstorm that consists of tall column
of
air
spinning around very
fast.
-a shaking of the
ground
.
_an extremely violent
wind
or
storm.
-a violent tropical storm
in
which the
air
goes round and
round.
-large amount of water that covers an area that
is
usually
dry.
-a large mass of snow falling gown the side of
a mountain