Международный
педагогический портал
Международный педагогический портал (лицензия на осуществление образовательной деятельности №9757-л, свидетельство о регистрации СМИ №ЭЛ ФС 77-65391)
8 (800) 350-54-64
звонок бесплатный
org.komitet@solncesvet.ru
8 (800) 350-54-64
звонок бесплатный
org.komitet@solncesvet.ru
Vk Whatsapp Youtube
Лицензированный образовательный портал (лицензия №9757-л, СМИ №ЭЛ ФС 77-65391)
8 (800) 350-54-64
Название статьи:

Сценарий внеклассного мероприятия | Мой кабинет. Работа №346501. Номер работы: №346501

Дата публикации:
Автор:
Описание:

Сценарий внеклассного мероприятия по английскому языку для младших школьников "Aline butterfly and her picture" примерно для учеников третьего класса, основанный на известном произведении и охватывающий изученный лексический и грамматический материал по темам: "Цвета радуги", "Насекомые", порядковые числительные, фразы обиходного характера.

Разработка внеклассного мероприятия по английскому языку
по сказке Aline-butterfly and her picture
Светлана Атаева,
учитель английского языка
первой квалификационной
категории МБОУ лицея № 2
г. Бугульма
Учебные задачи:
Развивать умения и навыки устной речи:
- учить описывать себя как героев сказки, используя знакомые речевые образцы;
- учить вести диалог этикетного характера, используя речевой образец Would you like …? – Yes, please (No, thank you), - Help yourself.
2) Развивать умения и навыки выразительного чтения;
3) Актуализировать лексико-грамматический материал в речи учащихся по темам: Фрукты. Животные. Среда обитания. Цвета.
Использование артикля a/an, порядковые числительные.
Развивающие задачи:
- способствовать развитию познавательных способностей учащихся, интереса к учению.
Воспитательные задачи:
- создать условия для развития индивидуальных способностей учащихся в процессе их индивидуального и коллективного взаимодействия; способствовать созданию атмосферы взаимопонимания и сотрудничества, содействовать развитию самостоятельности, умения работать с партнёром, умения быть членом команды при решении учебных и познавательных задач.
Оборудование: интерактивная доска, презентационный материал, костюмы, муляжи фруктов, раздаточный материал (текст сказки, рисунки, задания к тексту), краски, запись песен Butterfly colours, If you are happy and you know it…, Goodbye.
Ход занятия
1.Организационный момент.
Hello, dear children. I am glad to see you. I’d like to begin our lesson with the question: do you like fairy-tales? Fairy tales means сказки if you remember. As for me I like fairy-tales very much and what about you? (по цепочке отвечают на этот вопрос, передавая флажок с надписью Fairy tales).
Today we are going to read and perform an interesting story about an insect. Try to guess what it is. It is beautiful and bright. It can fly and it likes flowers. (дети отгадывают загадку). You are right. It is butterfly. Our performance is called “Aline-butterfly and her picture”. I think you’ll do your best.
2.Фонетическая зарядка
First of all, let’s train our tongues and remember a new tongue twister:
Fly, fly, butterfly,
Fly high in the sky.
3. Речевая зарядка
At the previous lessons we have learned different insects and we have made up stories about the characters of the story. What are they? (дети называют насекомых, каких помнят)Let’s divide into two groups. The first group will read the story. The second group will act it out. Now I see you are ready to start.
4. Развитие навыков выразительного чтения.
Читают сказку по ролям. – Excellent! Clap you hands and let’s have a rest a little
5. Динамическая пауза
Выполняют движения под песню If you are happy and you know it …
6. Инсценировка сказки.
I hope the second group will be happy to act out the story about Aline-butterfly. Let’s watch it.
Aline: I can read, I can write,
I can speak English too,
I can draw beautiful pictures
What about you?
Aline: Hello! I am Aline-Butterfly… (рассказывает о себе)(рассказы от имени персонажа дети готовят заранее, включая изученный лексический и грамматический материал.
I have a picture. You can see an apple, some grapes, a pear, a banana, a lemon, an orange and a plum. But I have no paints.
Frog: Rib bit, rib bit, rib bit,
Jump, jump, jump up high,
I’d like to eat a tasty fly.
Look! This is a frog. Не lives in the lake.
Frog: … ( рассказывает о себе)
Hello, Frog! What colour have you got?
I have got a green colour. Here you are.
The pear is green, too! Thank you!
Ladybird (поёт): Spring is green,
Summer is bright,
Autumn is yellow,
Winter is white
This is a ladybird. She lives in the tree.
Ladybird: … ( рассказывает о себе)
- Hello, Ladybird! What colour have you got?
I have got a red colour. Here you are.
The apple is red, too! Thank you!
Hen: Cluck, cluck, cluck,
My little chicken
Cluck, cluck, cluck,
Chicken: Cluck, cluck, cluck,
My dear mummy,
Cluck, cluck, cluck,
Hen: Can you see a beetle?
Chicken: A beetle or a bug?
This is a chicken. He lives on the farm with his mother, a hen.
Hen: … ( рассказывает о себе)
Chicken: … ( рассказывает о себе)
- Hello! What colour have you got?
I have got a yellow colour. Here you are.
The banana and the lemon are yellow, too! Thanks!
Cat: I like to run,
I like to jump,
I like to play,
It’s fun!
This is a cat. He lives in the house. He likes milk.
Cat: … ( рассказывает о себе)
Hello, Cat! Have you got an orange colour?
Yes, I have. Here you are.
The orange is orange, too! Thank you!
Beetle: Buzz, buzz, buzz,
I like nice flowers and green grass
This is a beetle. He lives in the tree. I can ask him for a blue colour for the plum.
Beetle: … ( рассказывает о себе)
Hello! Have you got a blue colour?
Yes, I have. Here you are.
Thank you!
Fish (с зонтом над головой): I have got a flower above my head,
Blue and yellow, green and red
This is a fish. She lives in the river. Look! She has got many colours. I can ask her for a purple colour for the grapes.
Fish: … ( рассказывает о себе)
Hi, Fish! Have you got a purple colour?
Yes, I have. Here you are.
Thank you!
Aline: Look! My picture is ready! It is nice! The pear is green. The apple is red. The banana and the lemon are yellow. The orange is orange. The grapes are purple. The plum is blue. Thank you, my friends!
Fantastic! Clap your hands!
В конце представления все герои сказки выходят, взявшись за руки со словами:
Aline: The picture is nice!
Ladybird: Our nature is wise!
Frog: The world is wonderful!
Fish: So you can see,
All together: How happy we can be!
7. Актуализация лексико-грамматического материала в речи учащихся по теме сказки.
1) Now let’s remember all the characters of the story.
The butterfly, the cat, the beetle, the hen, the chicken, the ladybird, the fish, the frog
2) Tell me who is the first after Aline-butterfly to appear in the fairy-tale? The second …? The third…? (Проверяют по презентации)
3) Say where everyone lives (выполняют самостоятельно). (проверяют по презентации)
4) Listen to your favorite song about butterflies’ colours and colour the rainbow.
Look at the picture and name all the fruit.
8. Развитие навыков дилогической речи.
Aline-butterfly has got some fruit in her bag. Guess what they are and she will give them to you. Don’t forget to say thank you.
- Have you got a pine-apple?
– Yes, I have. Here you are.
Thank you.
Offer it to your partner. Remember to say thank you.
–Would you like an apple?
Yes, please
Help yourself
Thank you
9. Подведение итогов. Этап рефлексии.
Дети заполняют листы саморегуляции, в которых отражают своё настроение и дают оценку своей деятельности.
Brilliant! The lesson is over. We had fun today. Let’s say thank you to our actors and good bye to our guests in our favorite song.
Скачать работу
Пожалуйста, подождите.
x
×