Внеклассное мероприятие по английскому языку "Victory Day" | Заговора Ольга Николаевна. Работа №317122
Внеклассное мероприятие для начальной школы по английскому языку "Victory Day", посвященное Дню Победы. Данное мероприятие направленно на развитие неподготовленной речи учащихся, на развитие креативных способностей учащихся, выявлению уровня сформированности лексического навыка по теме. Мероприятие способствует повышению интереса к изучению предмета, а также прививает чувство патриотизма, вежливое отношение к сопернику, развивает умение работать в команде. Данная разработка содержит задания разного характера: отработка лексики по теме ""День Победы", составление предложений из имеющихся слов, кроссворд, задания на проверку грамматики (глагол to be), песню.
Мероприятие по английскому языку для 2 класса по теме
«Victory Day»
Цель: развивать неподготовленную речь учащихся, развивать креативные способности учащихся, воспитывать интерес к изучению предмета, выявить уровень сформированности лексического навыка, привить чувство патриотизма, развивать умение работать в команде, воспитание вежливого отношения к сопернику.
Ход занятия:
1) Орг. момент:
Teacher: - Good-morning everybody. I am glad to see you.
Students: - the poem “Good-morning”.
Teacher: - Sit down, please.
2) Сообщение темы урока:
- Today we have unusual lesson, devoted to Victory Day. It’ll be a lesson – competition. Two teams will take part in a game. It’s time to introduce yourselves. The 1-team … and the 2-team …
- I give you some interesting tasks. Today all of you have a good chance to improve your English during the game. Look at the blackboard. You can see the flags. Each flag has some task for you. Choose one of them and let’s start our competition.
3) Tournament.
Round number 1: Lexical round
Task 1:
1) Teacher: First round is called “Memory box”. You can see the box. It’s Memory box. There are some cards in it. You take any card and name the object you can see.
Pictures: soldier, flag, carnation, tank, War, Victory, St. George’s Ribbon, weapon, veteran, hero, medal, plane.
Task 2:
Teacher: Second round is called “Riddles”.
1)
Task 3:
Teacher: The task is called “Wrong sentences”. Write these sentences in the order.
PEACEISTHEDREAMOFTHEPEOPLE
.
SAYNOTOTHEWAR.
CARNATIONISTHESYMBOLOFTHEVICTORY
.
WENEED
THE
WORLDWITHOUTWAR
.
Task 4:
Teacher: Task is called “Crossword”. Look at the blackboard. You can see the crossword. I will ask you. Your task is to find the words devoted to our theme “Victory Day”: (tank, carnation, soldier, war, peace, victory, veteran, flag).
t
a
n
k
w
a
v
e
t
e
r
r
v
c
a
f
a
n
i
s
r
l
a
p
c
o
n
w
g
e
t
l
a
t
i
a
o
d
i
q
o
c
r
y
e
r
n
e
Round number 2: Grammar tour
Teacher: Second tour is called “Grammar tour”. I will give you cards. You can see some sentences. You task is to correct the sentences:
1-team:
The soldiers is our heroes.
The
flag
are
red
.
2-team:
Carnation am the symbol of Victory Day.
My
grand
parents is
veteran
s.
Round number 3: Phonetic tour
Teacher: Third round is called “Phonetic dictation”.
Task 1:
Teacher: I will tell you the words. Your task is to paint the things you hear:
Task 2:
Teacher: Let’s sing a song “Bright blue the sky”.
Task 3:
Teacher: Look at the screen.
- What can you see? (It’s St. George’s Ribbon).
- What colours is it?
Let’s colour it.
Подведение итогов урока:
Teacher: (объявление победителей конкурса)
Good morning, when it’s morning,
Good night, when it’s night,
And when it’s time to go away
Good-bye, good-bye, good-bye.
Good-bye, my dear friends!